swirya

Fem veckors diet avklarat!

kategori: Kost och Hälsa
Igår var det hela fem veckor sedan jag började på min diet med kostschema. För det första. Hur fett att jag klarat det så här långt? Sick! För det andra, vad snabbt det gått, verkligen, vilket är jätteskööönt! Jag har inte följt allt till punkt och pricka. Har haft en del fuskdagar med snacks då jag tyvärr är obsessed med godis, yas. Men det går bättre faktiskt. 
 
Jag har klarat av alla basmål helt felfritt vilket vart riktigt grymt. Frukost, mellanmål, luncher, middagar osv har följts strikt. Det har vart framåt kvällarna då mina cravings för småätande börjat komma.. Ni som är lite nyfikna på vad det är för typ av mat jag käkar? So here it comes. Det är en kost med fettsnål och proteinrik föda. Inga kolhydrater, låga fetthalter och mat som innehåller mycket protein. Exempel, mycket grönsaker, sallad, ägg, kvarg, keso, bär, nötter osv. Utöver detta äter jag givets vegetaristk! OFC <3. 
 
Nå? Hur har det gått? Det har vart tufft, som sjutton, inte minst kämpigt. Jag har dock tagit allt lite i mitt egna tempo och inte följt spelreglerna till hundra procent. Vart lite dålig på träningsfronten som jag skrivet en del om, tyvärr. Meeen utöver detta så känner jag mig så himla mycket sundare, friskare och framförallt hälsosam. Känner mig inte alls lika uppblåst vilket är sååå skönt! 
 
Har du uppnåt något resultat? Har inte riktigt stirrat mig blind på centimeter och kilon utan mest lagt fokus på känslan, vilket jag tycker är allra viktigtast. Jag har inget slutligt viktmål eller liknande. Har inte ens vägt mig, måste köpa en våg, hehe. Jag funderar en del på hur långt jag vill ta det och hur länge jag vill hålla på. Jag känner att träningsuget börjat komma tillbaka nu när det börjar bli lite mildare ute, det kickar igång lite att man vill fortsätta och kämpa. Planen är att köra veckan ut. Alltså 6 veckor, sen får vi se vad som händer :). För övrigt, SÅ stolt!
 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin