swirya

Kvällens svett.

kategori: Kost och Hälsa
Härlig rubrik huh ;)? Trettio minuters löpning på crossen i högre tempo. Brukar alltid sätta upp ett mål innan jag ska löpträna så jag inte springer och avbryter när det blir jobbigt. Lätt hänt att man tänker "äsch jag orkar inte mer så jag avgår." Jag sätter alltid timer på mobilen numera. Är det tio minuter eller en timme ska jag springa så springer jag till klockan ringer, och den signalen vill man oftast höra kan jag säga. Speciellt när det är riktigt jobbigt. Efter löpträningen blev det styrka en bra stund. Tränade mage, armar och axlar. Har äntligen blivit starkare i armarna. Känt att jag inte orkat göra armövningarna ordentligt det senaste men nu funkar det prima.
 
När det inte känns lika jobbigt längre så ökar jag antalet rörelser i övningen eller lägger på mer tygnd vilket jag gjorde för någon vecka sen. Som avslut av passet blev det stretch som vanligt. Jag sprang till och med längre än trettio minuter när starships kom igång i högtalarn. Music is my peptalk! Som kvällsmat blev det ett stekt ägg och ett glas mjölk. Är för övrigt lite förvånad att jag inte blivit irriterad på hela dagen. Väldigt lätt hänt då jag är grymt lättirriterad. Brukar ofta vara väldigt sur när jag kommer hem men idag har det bara vart positiv energi. Åt en stadig lunch så var nog därför. Händer väldigt sällan. Skolmat. Behöver inte säga mer än det. 
 
Tycker också det är viktigt att man tar sig tiden att ta hand om sig själv ibland. Det var bra att låta Tose stå idag så jag kunde ägna tid till att träna mig själv. För att kunna sköta Tose, skola och andra aktiviteter måste jag först ta hand om mig själv. Även fast jag hade velat ägna all tid till Tose så är det en viktig punkt som många människor glömmer bort. Tose kommer alltid vara prio ett i alla lägen oavsätt vad, men jag får inte glömma bort mig själv :). Inga passande bilder men snubblade över dessa i galleriet här på bloggen. Vill ha våår. Nä, nu ska jag duscha. Luktar inte rosor direkt.
  
 
 

 
 
 



Postat av: Lisa Axelsson
Datum: 2013-01-24 Klockan: 08:32:39 | Kika in här: http://lisaaxelssoon.blogg.se

Fan vad duktig du är!!!

Svar: Tack :D.
Wilma None




Postat av: Kristin - Westernbloggen
Datum: 2013-01-24 Klockan: 22:23:07 | Kika in här: http://westernbloggen.se

Väldigt fina bilder. Det märks tydligt att du är duktig på att fotografera. Fin blogg i övrigt! Kul med ännu en människa som verkar ha förståelse för hästar, jämfört med hur det tragiska praktexemplet på en hästmänniska ser ut idag.

Svar: Tack så mycket :D. Kul att höra :').
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin