swirya

Life update.

kategori: Allmänt
 
Hej! Det var så länge sen jag skrev något här att jag knappt känner igen portalen. Jag bloggar ytterst sällan och tror inte längre det är någon som läser bloggen, vilket är helt lugnt. Men vill gärna göra en liten life update för min egna skull faktiskt, so here it comes.

Det har vart riktigt jobbigt ett tag i mitt liv dem senaste månaderna. Kommer inte gå in mer djupgående då jag ibland själv inte ens vet eller hur jag ska förklara det. Men det började med att jag blev utbränd under förra sommaren och var väldigt stressad under en väldigt intensiv jobbperiod. Jag kom aldrig ner i varv utan körde på ändå, så som jag alltid gör. När jag ska beskriva utbrändheten var det som att jag gick jag in i väggen utan att det aldrig riktigt tog stopp, utan jag fortsatte ändå trots att allt var pissjobbigt. Men efter ett tag när jag tyckte att den "värsta" perioden var över kom jag aldrig riktigt tillbaka till det "vanliga", till mitt riktiga jag.

Jag lyckades byta jobb under december, vilket jag är otroligt tackasam över att jag orkade göra. Jag trivs jättebra med mitt nya jobb och mina nya kollegor. Jag känner mig så klar med vårdyrket. Det tog verkligen kål på mig och jag klarade inte av stressen och allt där till och blir ledsen
 när jag blickar tillbaka till den sista jobbtiden. Idag är jag lagermedarbetare på Ikea och det känns toppen! 
 
I vilket fall känns det bättre för tillfället. Jag ser ljust på framtiden. Det har vart riktigt tufft och tungt. Jag har vart med om trauma, gått i terapi, gett upp, kommit tillbaka. Mitt i allt detta måste jag acceptera att det på något sätt är okej att må piss och att människor inte kommer uppfatta mig som svag om jag pratar om mitt mående. Jag är riktigt jävla stolt att jag orkat, att jag fan pallat alltså. Man är alltid mycket starkare än man tror, alltid. Våga lita på att det alltid blir bättre, lättare, för det blir det. Jag vill tacka mig själv för att jag vart en kämpe i tuffa tider, tacka mina vänner som stöttat mig i detta. 
 
Och faktiskt till något positivt nu. Mitt mål som jag haft under tre års tid är uppfyllt!!!! Jag har slitit, jag har svettats, jag har skadats, rehabiliterats, svurit, blödit, gråtit, skrattat. Jag har klarat mina fystester och sökt in till brandmansutbildningen!!! Äntligen! Jag är sjukt målmedveten, driven, ambitiös och det är jag riktigt stolt över. Håll tummarna på mig! 
 
Jag längtar verkligen efter våren nu, ha det fint vänner, ta hand om er, kram. 
 
 I höstat, jag och Ängel, Mika och Catten med en fantastisk dimma. 
 
 
 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin