swirya

Sex, nakenhet, dieter och träningshets.

kategori: Åsikter
Yas. Som rubriken lyder så vill jag göra ett litet inlägg här angående detta. Det är så att jag gick med i denna gruppen på facebook där man kan länka sin blogg för att få mer besökare. Tänkte det var kul och få lite inspo och dela med sig av sitt egna någon gång ibland. Men jag var helt chockad efter ett par dagar för att ser hur i helvete folk väljer att marknadsföra sina bloggar? O M G. För det första är det så himla pinsamt. Folk som lägger ut bilder på sina rövar och tuttar, rubriket som "så gick jag ner tio kilo", ung och kåt", "kanske är gravid, försöker", "större rumpa på 3 sekunder" osv OSV. Men herregud vill bara springa långt där ifrån och kasta en kastrull i huvudet på folk. 
 
För det första. Absolut, att provocera funkar kanon, det går ofta hem. Men att publicera lättklädda och utmanande bilder på sig själv kan jag verkligen inte förså mig på. Det är skillnad på att lägga ut en bild där man vill visa upp en outfit, ett träningsresultat/inspiration/utförande osv. Men att stå och posa, puta med röven och skryta om hur mycket man tränar när man lägger ner mer tid på att stå i spegeln än att gymma, det är bara pinsamt. 
 
Jag förstår v-e-r-k-l-i-g-e-n inte hur framför allt tjejer inte kan ha mer respekt för sig själva när man ser dem uttrycka sig så något otroligt katastrofalt sätt och publicera så fel och vågande bilder som bara går. Har dem ens någon respekt för sig själva, för mänskligheten? Folk sjunker så himla mycket i mina ögon. Skulle nog aldrig lägga läsa en blogg där någon brud lägger ut provocerande och nakna bilder på sig själv oavsätt hur vacker eller sexig hon vart.
 
Vill bara ge ett litet wake up call till alla er där ute som kanske på något sätt kände något samband till denna text. Tänk dig för nästa gång du väljer att publicera något på sociala medier. Är det värt att få läsare genom att hänga ut sig själv? Provocera sig till läsare för att tjäna pengar och måla upp en bild om att man är dum i huvudet? Varför inte bara vara sig själv? Och nej, man står inte normalt sätt och poserar och tar närbilder på sin "vältränade röv" på gymmet, säger till sina vänner att man "kanske är gravid, försöker skaffa barn" OSV. You get my point. Provaktion, det kan funka, men är det värt det? Verkligen inte, usch nej. Cred till er bloggare som är er själva utan allt detta pinsamt trams här ovan, keep going :). /W
 
 
 
 



Postat av: MATILDA ROSQVIST
Datum: 2015-03-19 Klockan: 19:52:35 | Kika in här: http://matildays.se

Det är ju så olika vad man tycker från person till person. För vissa är det där naturligt för andra inte. Jag tycker folk ska göra som dom vill och min personliga åsikt är att man inte bör göra så men som sagt så tänker alla olika :)

Svar: Ja givetvis och det kommer det alltid att vara att folk har olika syn och åsikter. Vad anser du vara naturligt? Plz tell.. Du är emot men ändå för pga att folk ska får göra vad dem vill. Huuh? :)
Wilma None




Postat av: Matilda
Datum: 2015-03-19 Klockan: 21:33:59 | Kika in här: http://skogsrusset.se

Och du skriver precis det jag tänker. SJUKT

Svar: Kul att någon känner samma, haha x). Det är fan sjukt. Tänk vad sjukare det kommer att bli med åren om folk tycker detta är okej idag. AH jesus stackars barn...
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin