swirya

Att flytta hemifrån.

kategori: Personligt
Okej, shooot. Detta med lägenhet, mina funderingar, tankar, feels osv. Skriver väl mest detta för att få en liten översikt för mig själv. Men kan likaväl publicera det på swirya så kan vi dela hjärnkontor för en stund. Jag har velat flytta hemifrån under väldigt lång tid. Blev seriös med det för ungefär ett tillbaka sedan när jag studerade och jobbade. Jag gillar att bo hemma, ibland. Jag älskar vårt hus, mitt rum, vår omgivning, vår lilla ort (I really do), Men vi alla vet ju hur skönt det hade vart med något eget. Inte bara det utan ett place där du kan skapa din egna regler, rutiner och din egna ordning. Största anledning är för att det unnar mig själv och det tycker jag är allra viktigast. Att man mår bra! 
 
Jag har sökt lägenhet runt om Jönköping ganska flitigt imellanåt sedan sommras. Köpt lite prylar, planerat funderat mm. Tanken var att jag skulle flytta ihop med min kära vän Lusen. (Finns både för och nackdelar med att dela boende.) Men eftersom det råder så stor bostadsbrist är det himla svårt att få boende i Jönköping, tyvärr. Så jag nappade på erbjudanet jag fick i Norra Hammar (där jag förövrigt jobbar.) Så här kommer mina plus och minus om allt som har med att flytta hemifrån/flytten att göra. 

Plus.
+ Nära till jobbet, på så sätt spar jag både tid och besninpengar. 
+ Närmre in till stan.
+ Billigare hyra att bo utanför än att bo inne i stan. 
 
Minus.
- Längre avstånd till mina vänner och familj. 
- Mer utgifter. Hyra, mat, försäkring, bredband, el osv. 
- Ensamheten, lol. 
- Att jag inte är fast anställd på mitt arbete, (vikarie) 
 
Alltså det kändes som det var otroligt mycket mer som cirkulerat, men mest funderat på om jag kommer att klara av att flytta eller inte. Det är just ensamheten. Jag älskar ju att vara ensam, verkligen. Men är så himla van att det alltid är någon hemma. Tror inte det blir på samma sätt här. Ur ekonomisk synvinkel ser jag inga större problem. Jag har alltid vart eknomisk (jobbat sen jag var sexton år, säger kanske en del?) och tjänar en stabil och genomsnittlig lön. Självklart kommer det bli en stor omställning för mig. Jag kommer få utgifter som jag tidigare inte ens haft någon aning om. Men det är sånt man lär sig. Jag gillar inte att planera livet till fullo. Utan saker och ting ska komma med tiden. Där med rutin och kunskap. Jag tar livet lite som det kommer. Jag är nog lite impulsiv trots allt. Sen handlar allt om att prioritera och det är också sånt som man tar lärdom av. 
 
Jag är sjukt pepp på att flytta, verkligen! Finally!! Som jag längtat. Jag tror detta komer bli kanon. Ser verkligen fram emot att få inreda min egna lilla lya, fylla mitt egna kylskåp med min favoritmat och bjuda hem mina polare på middag, haha. Jag kände mig till en början väldigt skeptisk, men det känns riktigt bra och jag tvivlar inte på att mina vänner kommer stötta mig i detta för jag tror dem vet hur viktigt och hur mycket det betyder för mig. Detta är verkligen ett stort steg mot rätt riktning i mitt liv, och jag är såå stolt över mig själv faktiskt. Det får man vara för jag är fan en jävla kämpe :). 
 
Ska bli himla roligt att få dela med mig av allt detta här på bloggen med er. Några har ändå vart med sedan jag var startade upp för flera år sedan. Ska bli himla spännande! Nästa steg är att skriva kontrakt och bestämma datum för inflyttning. Wiie! Är ni med mig? Om inte? Det gör inget, jag ska stå på egna ben, som jag alltid gjort och alltid kommer att göra. Oj lång text det blev, aja nu har jag lättat svarta hjärtat :). / W 
 
 
 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin