swirya

Indianhackamore.

kategori: Tips
Idag kommer ett riktigt hästrelaterat inlägg. Jag är nämligen blivit så kallad "testpilot" för två par rep-produkter från ett väldigt kreativt företag. Kommer ni ihåg att jag skrev om ett kommande samarbete här på bloggish? Here it is! Tyckte det passade kanon då jag själv har stor användning av produkterna samt vet att det finns flera hästintresserade läsare som kikar in här på Swirya. Enjoy :). 
 
Min första produkt är som jag idag ska utvärdera och skriva lite om är som rubriken lyder, ett indianhackamore. Ett bettlöst alternativ både vid ridning,markträning och vid körning. Vill ni veta lite mer ingående hur ett indianhack fungerar hänvisar jag till företagets direktlänk till produkten HÄR. ← 
 
Jag har länge vart väldigt nyfiken på denna produkt. Hur den fungerat, haft för funktion osv. Vart inne på köpa bosal ett par gånger och ett indianhack kan jag tycka vara en mildare variant, (fast med tryckpunkter på olika ställen). Toselino funkar inte speciellt bra att rida med repgrimma (den jag använder) då den blir för skarp och han hittar inte alls den form och bjudning som jag eftersträvar. Hackamore är det bettlösa alternativ vi använder oss av mest idag, men som jag också känner blir skarpt för honom så länge jag inte ska rida med sällskap. (Tendens att bli het och stark, vill då inte använda bett). Så jag har nu testat indianhacket både i skogen och på banan. Resultat: I love it :'). Tose verkade såå nöjd! Kunde rida med väldigt lätt och mjuk kontakt i handen och Tose hittade form, ställning och bjudning jättefint!
 
Jag rekomenderar alla att testa detta bettlösa alternativ. Likaså engelskryttare som hobbyryttare. Tror för övrigt att det är ett jättebra sätt att trimma tävlingshästen med för att se hur välriden den är. Bettlösa alternativ har många positiva fördelar och är mycket hälsosamt för våra hästar. 
 
Indianhacket får 5/5 Toselino-likes. Är vår nya favorit som kommer användas flitigt! Är väldigt sugen på att testa denna produkt på en annan häst så ska se om man kan låna en kraft i stallet när tiden finns ;). Utvärdering kommer! 
 
Hacket kommer från http://playlovelearn.se/ och finns att köpa för 189 kr. Anger ni "Swirya" i kassan bjuder dessutom playlovelearn på frakten. Erbjudantet gäller november ut! Passa på!!! :D
 
Stort tack till Paulina för detta roliga samarbete. In och gilla hennes facebooksida för info, erbjudanden och tävlingar www.facebook.com/playlovelearn.se. ←
 
→ http://playlovelearn.se/ ←
 
Visst passade han i blått :)? 
 
 
 
 
 



Postat av: Stora Orchidéa ✿ Blommig häst, digital konst & företagsstart
Datum: 2014-11-16 Klockan: 16:42:36 | Kika in här: http://storaorchidea.wordpress.com

Såååå fin, passade jättebra i det! Det är så kul att läsa att Paulinas produkter blir uppskattat. Längtar tills jag får en slant över för att göra en beställning! :)

Svar: Ja visst blev han :D. Ja verkligen! Tycker verkligen om att det är så kreativt, mildare och nytänkande.
En dressyr-ryttare i stallet frågade var det var och tyckte det var ett jättebra alternativ vid bettlös ridning. Blev jätteglad, haha :). Så sa att hon gärna fick prova det till sin egna :). Jättekul med engelskfolk som är öppna och nytänkande!
Wilma None




Postat av: Ida - foto & häst
Datum: 2014-11-18 Klockan: 14:47:24 | Kika in här: http://prinsesc.blogg.se/

ska beställa saker från henne så snabbt jag kan, när jag får lite pengar över hehe ;) och ja han passar så himla bra i blått asså! söte :'D
sv; HIHIH tack wilmiiiiss ♥

Svar: JAA :D
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin