swirya

Spansk Macintosh.

kategori: Videos
Publicerade ett klipp för fyra månader sedan som jag inte visat, mars för att vara exakt när jag och Tose tränar lite på spanska traven/bensprattel, haha. Hänt en hel del sedan dess faktiskt. Visst är han duktig :D? Glöm inte kolla i HD :) 



Postat av: Ida - foto & häst
Datum: 2014-07-08 Klockan: 01:00:42 | Kika in här: http://prinsesc.blogg.se/

assåååååååååå jag fattar inte hur ni kan vara så duktiga och fina och akjsdasjkn???????????????? vill juuu oxå kunna göra sånt med min, men han bara "nej allt är tråkigt :):):):):):):)" hahah han är så omotiverad osvosv, väldigt svår asså..... vet inte hur vi ska komma vidare lol haha, om du någon gång typ tänker ge lektioner elr något så är jag verkligen på asså!!! betalar vad som :'))))))
sv; taaack finis :'DDD
joooo de kan vi göra!! absolut hihi! inte jag heller, och din blogg är oxå helt underbar och ni är så fina så jag måste typ svimma varje dag och din humor oxå <33333333 och tusen tack dubbis ❤❤❤

Svar: Men åååååh vad söööt, snäll, bäst du är OSVOSV!!!!!!!Alltså kan känna igen kalle också. Ibland är motivationen på topp och i bland inte alls. Just nu är han ganska off. Jag har inget proo, haha det får du inte tro. Det handlar nog (enligt mig) om att motivera, belöna och berömma. Har du testat klickerträning? Vissa hästar tycker ju det är jätteintressant och svarar positivt på det :D.

Om du vill, haha :D. Värmer som fan i hjärtat <3. Hahah du gör alltid bästa kommentarerna, genom tiderna!!!!!
Wilma None




Postat av: Emma - Saqubeck
Datum: 2014-07-08 Klockan: 10:21:15 | Kika in här: http://www.saqubeck.forme.se

Åh så härlig film! Det där är ju just den relationen jag eftersträvar med mina hästar :')

Svar: Tack! Vad glad jag blir :D
Wilma None




Postat av: Isabella - Szalai Fotografi
Datum: 2014-07-08 Klockan: 20:35:41 | Kika in här: http://szalai.blogg.se

Men åh vad duktiga ni är! Nu blev jag jättenyfiken på att se hur spanska skritten går för er idag, hade varit intressant att se! :3 Försöker själv få bättre kontakt med min sköthäst men det går lååååångsamt, vet inte om det beror på för att jag inte är där varje dag eller om jag är tråkig haha.

Svar: Tack :D. Jag kan tyvärr inte filma med kameran nu när den är stulen men kan försöka filma med mobilen. Vissa dagar är bättre än andra men har blivit grym på det :). Jobba vidare :D.
Wilma None




Postat av: Emelie
Datum: 2014-07-13 Klockan: 11:46:41 | Kika in här: http://lindblad.blogg.se

Åh, tack vad glad jag blir! :D

Wow! Härlig film. Jag har med börjat "träna" mer motionera och busa "min" häst. Ser att din ponny har öronen bakåt, haha det låter så nybörjaraktigt. Men hur ser du på det? För min har med det och blir nästan lite sur, men tar det som att hon "leker". Skulle också vilka få henne att galoppera sakta. Hur gjorde du?

Svar: Tack ^^D. Alltså Tose har öronen bakåt väldigt ofta och kan ibland tolkas som lite sur vi vissa tillfällen. Dem är ofta bakåt när han är koncentrerad.
Galoppen. Jag satte ett kommando på galoppfattning vilket var att höja sticken (spöt), sedan har det bara rullat på. Börjar man lära in fattningen så kommer man ganska långt :D.
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin