swirya

Fem fobier.

kategori: Personligt
- Nålar. Fy BLÖ säger jag. Hade inga problem med detta tidigare när man tog vaccin, stelkramp eller liknande. Men efter att fått ta blodprov när man är svårstucken = me don't like at all! När dem får sticka flera gånger på flera ställen och kolla efter kärl över hela kroppen. Blöö jag ryser. 
 
- Att ta puls är något som jag tycker är riktigt obehgligt, likaså att leta kärl i armväck. Hatar när folk tar mig i armväcken. Sjukt weird, yes. 
 
- Jag kan inte sitta bredvid någon hud mot hud, alltså arm mot arm. får panik. Varje gång jag ska kolla på film så får jag säga till minst fem gånger att personen bredvid måste flytta på sig, lol. 
 
- Ända sedan jag var liten har jag tyckt att människor som vaknat upp ur narkos är riktigt läskiga (utifrån att kollat videos, haha.) Folk som varken vet vad dem gör eller vad dem säger. Likaså folk som är extremt påverkade tycker jag är ganska obehagliga. 
 
- Bada i sjö. Vet inte hur länge sedan det var jag badade i en sjö? Två, tre år? Fiskar, smuts, gud vet vad vad som döljer sig under den svarta ytan. Badade alltid med foppatofflor på mig, hahaha. Pin. 
 
Vad har ni för sjuka fobier :D? Bring it!!!!
 
Första bilderna som redhead, haha :). 



Postat av: Emma
Datum: 2014-08-20 Klockan: 17:46:10 | Kika in här: http://www.emmaerikssoon.forme.se

Jag har klaustrofobi och är extremt rädd för att åka hiss.

Svar: Vet inte vad klaustrofobi är faktiskt, please tell me :D. Oj, hur kommer det sig :)?
Wilma None




Postat av: Denise Taylor
Datum: 2014-08-20 Klockan: 17:50:49 | Kika in här: http://autaini.com

Social fobi här :P sjukt jobbigt att träffa nya människor! :O
Har fobi för spindlar också :P

Svar: Åh vad häftigt ändå. Aldrig träffat någon med det. Kan du inte skriva lite om det? Jag själv är alltid väldigt positiv och glad, social med andra ord. Men efter att gått gymnasiet så avtog min plats att alltid vara "framåt", vet inte riktigt varför. Beror nog på hur man umgås ^^. Men känns som jag är tillbaka. Jag är alltid den som pratar och aldrig kan hålla tyst ;).
Spindlar är inte favoriter här heller ;).
Wilma None




Postat av: Sofia
Datum: 2014-08-20 Klockan: 18:54:57 | Kika in här: http://hoppssan.blogg.se

Ussch, blodprov är det värsta jag vet. sjukt obehagligt! Speciellt i armväcket, bläää

Svar: Ja usch, det är hemskt, hatar det :@.
Wilma None




Postat av: fia
Datum: 2014-08-20 Klockan: 21:11:46 |

Avskyr verkligen ormar, så jävla äckliga djur haha! Har lite fobi mot att åka flygplan också, inbillar mig att al-Qaida ska kapa det eller något haha

Svar: Men haha jag älsar ormar xD. Fett kul!! Det har jag aldrig gjort men kan tänka mig att de är äckligt :O. Hahah så jävla go är du <3
Wilma None




Postat av: Denise Taylor
Datum: 2014-08-21 Klockan: 20:31:34 | Kika in här: http://autaini.com

SV: Har fobisk personlighetsstörning står lite om det här: http://autaini.com/mina-diagnoser/ (social fobi)
Så den sociala fobin den har väl utvecklats på grund av att jag var mobbad när jag var liten :/
Just nu håller jag på och arbetar på att övervinna den! :D

Svar: Häftigt, men jobbigt och tråkigt såklart. Hoppas du övervinner den helt :D.
Wilma None




Postat av: Josäfin Andersson
Datum: 2014-09-08 Klockan: 16:47:45 | Kika in här: http://jossanamigo.blogg.se/

HAHAHAHHA FÖRSTA & SISTA ÄR SÅ JAG (dock har jag ALLRID varit rädd för sprutor haha)

Svar: haha <33
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin