swirya

En bra blogg?

kategori: Åsikter
Hej! Tänkte skriva lite om hur jag tycker att en bra blogg är! Tycker själv det är riktigt svårt att bygga upp en riktigt rolig ocn intressant blogg eftersom det krävs extremt mycket engagemang och tid. Men här är i vilket fall dem saker som jag tycker är ganska viktiga som bloggare! 
 
- Designen. 
Läsarens första intryck av en blogg kommer alltid vara designen. Att ha en personlig design är därför väldigt viktigt. Något som speglar dig själv och vad din blogg innehåller. En snygg layout gör en snygg blogg!? 
 
- Du som person.
Jag gillar att läsa personliga bloggar. Då menar jag inte att man måste skriva sina djupaste hemligheter. Men att läsa en blogg där det finns en karaktär bakom tangentbordet tycker jag är jättekul. Någon som är annorlunda och inte som alla andra. Någon som skriver på ett speciellt sätt. Har en speciell röd tråd eller bara har en väldigt sjukt awesome personlighet! Någon som kan ge peptalk men samtidigt dela med sig om det som blir jobbigt. 
 
- Innehåll.
Så länge en bloggare har ett brinnande intresse tycker jag direkt att bloggen mer intressant. Sedan är det upp till läsaren vart den finner sitt intresse. Innehåll är det som bygger bloggen så här är det viktigt att kanske veta vad för typ av blogg du har? Träning, hästar, smink, mode, mat, resor osv för att lättare skapa en klar bild till nya läsare. 
 
- Foton. 
Bloggares nycklar i livet ;). Haha. En blogg inehållande mycket (nya) bilder är alltid något som uppskattas hos läsarna. Text komparerat med bilder ger en bättre bild utav saker och ting som bloggaren vill dela med sig utav. Foton är ofta det som väcker mest intresse utöver designen. 
 
-Variation. 
Säger kanske sig själv? Klart man vill läsa en varierad blogg trots att den kanske bara är inriktad i en enda kategori? 
 
- Uppdatering.
Att ha en bra uppdaterad blogg gör att läsaren inte tappar intresset i din blogg. 
 
Sår för att du ska imponera på mig ;)? Ha en speciell personlighet, va awesome, ha en egen stil. Ha ditt egna sätt att skriva, ditt egna sätt att fota, ditt egna sätt att blogga. Så länge du har ett brinnande intresse är det bara fantasin som sätter gränser. Ha en bra uppdatering, varierad blogg och försök utvecklas i dina intressen! Lev det liv fullt ut :}.
 
Haha min blogg är ju långt över mina egna förväntningar ;). Det finns flera faktorer som spelar stor roll i hur en blogg ska byggas och uppdateras. Pengar är en ganska bra push om man kommit så långt. Att vara mentalt stark och tålig är kanske en fördel. För visst vill man inte skriva ut alla mental breakdowns? Att provocera till sig läsare kan funka, men frågan om det är värt det? Ja ni :)? Funderar på när bloggar faktiskt kommer dö ut? 
 
Jag ↑ September 2011 när jag startade swirya från grunden. Jesus. Är det någon som hängt här ända sedan FYRA år tillbaks? Sinnes x). 
 
 
 
 



Postat av: ida foto. ♛
Datum: 2014-04-16 Klockan: 16:05:16 | Kika in här: http://prinsesc.blogg.se

BRA TIPS!!! Och jag har inte följt bloggen sen så långt tillbaka men dock din dv heheheheh, elr ja kommer inte ihåg men det var där jag hittade dig och det vart typ 823929 år sen och sen vet jag inte när jag började följa bloggen??? för jag bara omg de är ju hon på dv :):):):) men tror att de måste vara iaf mer än 2år????? hmm

Svar: Tack :D. Synd man inte fyller upp dem kraven själv dock när man faktiskt vet hur man ska göra ;). Sen finns det ju massor mer knep för att få en bra blogg till en högre nivå :).
2 år är ändå ganska länge, cooolt faktiskt :'D. Kul att du hållt kvar trots mina nedgångar och ouppdaterade blogg :')
Wilma None




Postat av: Isabella - Szalai Fotografi
Datum: 2014-04-16 Klockan: 18:34:17 | Kika in här: http://szalai.blogg.se

Haha känner att jag sköter inte min blogg som jag skulle vilja, men gud vad det är jobbigt att uppdatera när man saknar orken :p

Svar: haha ja det är sant :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin