swirya

Portrait.

kategori: Porträtt
Haaj bloggelino! Sitter hos Lunne och redigerar lite bilder (se nedan) som jag tog på henne idag. Galet att jag inte fotat några portätt på människor alls sedan jag köpte min kamera i sommars. Crazy. Men nu fick jag äntligen en modell och ett fantastiskt magiskt fint ljus på köpet ♥. Bara att modellen ska bli nöjd med sig själv också vilket inte alltid är lika lätt x).. Har sleepover ikväll här hos Lunne med matlagning och godis, Höhö. Tack för alla fina kommentarer. Ska absolut inte klaga. TACK ♥. Sov braaa folket.
 
 



Postat av: fia
Datum: 2013-09-25 Klockan: 12:32:58 |

JÄTTEFINA JU

Svar: Taack :D.
Wilma None




Postat av: Lina
Datum: 2013-09-25 Klockan: 19:44:59 | Kika in här: http://linaspyssel.blogg.se

Verkligen jättefina bilder!

Svar: Tack snälla du :)
Wilma None




Postat av: ida. ♛ [fotografi och hästar]
Datum: 2013-09-25 Klockan: 20:51:00 | Kika in här: http://prinsesc.blogg.se

jäääättefina bilder!! :'D
sv; jaaa!! verkar verkligen vara sååå mycket roligare, och hatar typ dressyr och allt sånt haha, och Kalle verkar trivas mycket bättre när jag inte håller honom i handen som man gör i dressyr ;) Men hur gjorde du med Tose? Han har väl inte alltid ridits i western? Har jag för mig iaf, har följt er så länge jag kan minnas hihi c: Och Kalle tuggar väldigt mycket på bettet, har 3-delat applemouth med fasta ringar, även i metall, han tuggar lika mycket på båda, tror jag, hur kan jag få honom att mer suga på det? För han jobbar i en jättefin "western" form (haha, okej vet inte ens hur man säger, lång och låg är de eller? suger hehehehhe) men han tuggar, de stör mig inte så mycket, men vill att han ska vara lugn i munnen och inte hålla på så mycket, ska även testa och se om han kan bjuda lite på denna formen bettlöst, hehe, kommer gå segt då han är lite trög :') Är verkligen inte insatt i western så du får gärna berätta lite :'DDD

Svar: Tack så mycket Ida, mästerfotografen :D. Ja, alltså jag skolade ju om Tose just för den anledningen också. För att det är roligare. Det känns mer ärligt och formen är mer naturlig för hästen. Sen är det alltid mycket härliga att rida på långa tyglar där hästen kan bära upp sig själv :). Fast egentligen var det för att de gick så himla dåligt att rida honom engelskt då hade hade noll bjudning framåt. Alltså han kan ju inte några moment (stoppa eller spinna osv) han kan stanna på ljud och backa när jag drar fram fötterna mest. Annars är det mest filosofin jag utgår från. Sättet att arbeta på.

Inte kul när hästen tuggar på bettet. Me don't like :/. Kom ihåg på ridskolan när det var bra att hästen gjorde det. Har inte teorier på om det är bra eller dåligt men rent logiskt så verkade de lite knasigt att hästen SKA bita i bettet. Varför liksom? Tose bet som sjutton i sitt tredelade som han gått med hela sitt liv. Jag rider ofta på stångbett då Toses form blir helt annorlunda med det. Han bär upp sig på helt annat sätt (på lång tygel såklart). Engelsk-ryttare har dock fått för sig att stångbett är ren tortyr eftersom dem är rätt skarpa. Men använder man dem på ett sunt och schysst sätt så ser jag inget fel i att använda det. Jag tycker liksom vissa missbrukar ett vanligt tränsbett rätt ofta.

Jag vet inte riktigt hur du ska få Kalle att "suga" på det. Antigen beror det på ditt sätt att rida, att det skapar obehag, eller att det inte passar honom. Jag köpte ett tredelat stång med kopparullar i mitten som Tose verkar älska. Man kan fästa tyglarna i stora bettringen också så det blir mildare (som ett vanligt tredelat.) Han har gått super på det varje gång! Kanske testa ett nytt bett?

Lång och låg kallar jag det också. Haha :). Skriv bara vad du vill veta. Alltså jag kan inget själv om western. Är typ helt självlärd x'D. Hoppas du förstod något om vad jag skrev. Haha :).
Wilma None




Postat av: Filippa [FIDELIPPAN.se -foto,häst & mode]
Datum: 2013-09-25 Klockan: 20:56:14 | Kika in här: http://fidelippan.se

vilken fin blogg och fina bilder :)
vilket objektiv + kamerahus använde du på de bilderna?
kram!

Svar: Tack snälla du :D. Sony a65 med ett sony 50 mm :)
Wilma None




Postat av: Lisa Axelsson
Datum: 2013-09-25 Klockan: 21:07:34 | Kika in här: http://lisaaxelssoon.blogg.se

Jättefiiiint!

Svar: Tack så mycket :)
Wilma None




Postat av: ida. ♛ [fotografi och hästar]
Datum: 2013-09-26 Klockan: 23:57:38 | Kika in här: http://prinsesc.blogg.se

sv; hihi, tack!! :'D Åh exakt samma med mig!! Kalle har typ noll framåtbjudning när vi rider på banan, ute är de ju en annan sak, på ängar har han lite damp hahah ;) Och de är så tråkigt när han inte går fram för han är typ, bara på banan, skänkeldöv, och reagerar inte på spöt heller, piskar inte honom eller något, utan nuddar, förlängd arm lix (använder de när jag rider ut tex att ta fram lite när han försöker äta hahah, matvraaaaaak). Jag vill ju inte sitta där och veta att både han och jag tycker de är sååå tråkigt och ja allt sånt. Och sån spinn och stopp och sånt hehehe nej, kommer oxå filosofin och sättet att arbeta på ja :) Även såna små saker som att backa när man drar fram fötterna och så små hjälper som möjligt m.m.

Nej inte jag heller!! :/ Ja precis!! Vill verkligen testa ett stångbett, är de detta du har? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500496&deptid=114&sortType=sortArtnr&sortOrder=DESC
Ja har testat olika bett men nja, han verkar inte gilla några hahah, nej men sen har han så jobbig bettstorlek, ligger mellan 11,5-12,5 sååå jobbigt haha. Rider nu på 3-delade applemouth och rider på lång och låg och ja han biter då oxå, fast han verkar trivas med formen för han har mycket framåtbjudning och går att ställa m.m, så det är nog bara bettet som stör honom, får testa med stångbett :D
tack så jättemycket för svaren!! :D kram!!

Svar: Haha vi har nog lite samma tänk för rider ofta med dressyrspö och om Tose inte lyssnar på skänkeln brukar jag peta på honom. Men ska sluta rida med spöt då han bara blir irriterad av mitt petande. Ska istället lära mig bumpa med benen. Kanske något för dig också? Haha.

Nej det är det inte, men vill ha för Tose verkar gilla koppar. Det ser väldigt fint ut eftersom du kan fästa tyglarna i stora bettringen om du inte vill ha det på det "skarpaste". Ska bli kul att se er med stång :D. Tack själv ^^
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin