swirya

Answers.

kategori: Allmänt
Paulina: 
Hur gör du för att bilderna ska hamna sådär bredvid varandra? :)
Svar: Jag laddar upp dem i 400 pixlar (går att ändra när du laddar upp bilder på blogg.se, beror dock på var du har för storlek på din blogg, min sida där jag skriver inläggen i är 800 pixlar bred och hälften av 800 är 400), sedan drar jag bara i ena bilden och placerar den så den hamnar bredvid den andra. Tips är att förhandsgranska innan du publicerar för att checka så det hamnar rätt. 

Agnes: ← klick. 
När du börjar trickträna en häst, vad börjar du med? Lixom, vad är "grunden" för dig?
Svar: Det allra första jag gör när jag arbetar med en häst från marken är att släppa den lös och studera den. Försöka finna ett lugn och göra hästen avslappnad. Sedan brukar jag arbeta med lite basic-grunder. Göra lite övningar så som inkallningar, följa john, stanna när jag stannar, fri lek osv. Känner man hästen tillräckligt mycket brukar trickträningen komma med tiden. Bara fantasin som sätter gränser. Det beror helt på individ och hur trygg den är i sig själv och med sin människa! 

Har för mig att du skrev att du gick media eller liknande? Har jag rätt? Isåfall, var det ett bra val
och trivdes du?:)
Svar: Yes, det gör jag! Jag själv tycker det var ett bra val då jag fortfarande har intresset för foto. Däremot så tycker jag (tyvärr) att jag borde fått ännu mer kunskap genom skolåren på gymnasiet än vad jag har idag. Läser inte foto i trean heller tyvärr. 

Felicia(Gammal obesvarad fråga) 
Skulle inte du kunna göra ett inlägg om alla tricks du kan göra med Tose? Skulle vara jättekul att se. :)
Svar: Visst kan jag det! Tar det i samma inlägg som detta. :) 

Trick som Tose kan: Puss, be/lägga huvudet på sne, flema, spansk skritt, vinka, stegra både från mark och rygg, yoga, bergsgeten, spagat, cirkusbuga, kompliment, buga, hålla i spöt, capriole (sparka bakut) början till kram och ligg. (Han kan ligga på kommando men inte vid alla alla tillfällen så det sitter inte riktigt säkert, sen har han visat att han kan sitta många gånger också när vi tränar på liggen :). Sen kan han backa på kommando både framifrån och bakifrån fast kanske inte är några trick direkt.
 
Vad lång listan har blivit faktiskt! Någon som har några idér på något nytt trick :D? Blir ju lite taggad nu. Haha! Är också lite sugen på att göra "challanges" en gång i veckan, dock inte med oaktiva läsare x). Hoppas ni är nöjda med svaren :). Ciao! (Tog aslång tid att skriva) 


[Foto: 1 Lisa ←, 2 Amanda, 3,4,10 Elin, 5,6,7,8 Sabina ←]



Postat av: Felicia .
Datum: 2013-09-25 Klockan: 19:01:01 | Kika in här: http://tokigimadera.blogg.se/

Hej igen! Kul att du svarade på min kommentar. <3 MEn vad menas med spagat?

Svar: Hej Felicia :). Hihi ja, självklart. Jag är lite seg bara. Haha. Kolla på detta klippet -> http://swirya.blogg.se/2013/september/show-hd.html#comment vid 45 sekunder. Där gör Tose spagat. När han går fram med frambenen men stannar kvar med bakbenen. Typ som en tax hund ;)
Wilma None




Postat av: ida
Datum: 2013-10-04 Klockan: 15:10:21 | Kika in här: http://idahsttokig.blogg.se

Hur har du lärt din häst att göra saker på kommando(?)? super coolt


Svar: Lekt :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin