swirya

Ranch Horse Classic.

kategori: Hästar
Heej! Haft fullt upp så inte hunnit blogga, eller jo försökte men han inte skriva klart så det sket sig. Vad har ni missat då? Jag har avklarat mitt första gympass tvåtusentretton, (statusen som uppkommer när man gymmar),  Hållt på att elda upp i mitt hår när jag badade badkar med en viss Elin, övningskört, vart ute på krogen igårkväll och kört till High Chaparall med Elin idag och kollat på Ranch Horse Classic, samt gått på mässan :). Favortigrenen är nog barrelrace, mycket fart, spänning och adrenalin. Med mig hem fick jag en ny padd och ett par matchande benlindor som jag tänkte inviga ikväll på banan ♥. Man får sån himla inspiration att trimma nu när man sätt så fina hästar och skickliga ryttare. Fast ska jag vara helt ärlig var inte allt så vackert som man hade önskat. Men vissa ekipage var ju verkligen wow, cuttingklasserna är ju så himla häftiga att se på när hästen följer korna i vartenda steg. Nu måset jag kila till min egna smutsiga vite vän i hagen långt där borta. Jag och kameran har för övrigt inte vart vänner. Mitt sigma har gått sönder och den ville större delen av tiden inte fotografera. Avlider långsamt. Hoppas ni har det bra :). 
 
Känner ni adrenalinet eller? Vissa hästar är ju så sjukt taggade när dem kommer in på arenen. Fullt ös medvetslös är bara förnamnet. 
 
 
 



Postat av: Myggan
Datum: 2013-06-30 Klockan: 22:51:57 | Kika in här: http://nordwest.blogg.se

Måste verkligen åka dit någon gång, ser så underbart ut. Omgiven av westernhästar och westernfolk, kan det bli bättre?

Svar: Har du inte vart där :O? Då har du missat något. Haha. Har du aldrig vart på High Chaparall :0? Det är awesome, hade kunnat bo där xD.
Wilma None




Postat av: Victoria
Datum: 2013-07-05 Klockan: 10:09:06 |

Ser att du tar superfina bilder!!
Undrar om du lyckades fånga oss fanryttare på fler bilder =) ( vi som rider med flaggor )
Hade varit kul att se bilder om du har =)
Tack på förhand

Svar: Tack så mycket :D. Jo det fick jag, dock fåtal. Jag och kameran hade dock lite krig så den ville inte samarbeta riktigt blev väldigt få :/.
Wilma None




Postat av: Sanna
Datum: 2013-08-06 Klockan: 19:52:49 | Kika in här: http://skyjump.blogg.se

Fina bilder! men nu måste jag få tycka till.. Du ser hästen på sista bilden? Ögat? kropps uttrycket? inte bekväm.. Man ser i ögat och kroppen att den känner sig obekväm, rädd, och inte rätt helt enkelt.. kolla här om du inte förstår vad jag menar ;) --> http://baraelvira.se/2013/july/ar-det-verkligen-sa-man-behandlar-en-van.html#comment
No hate, säger bara det ;)

// Sanna

Svar: Tack! Jag läser själv Elviras blogg i mellan åt och håller med i det du skriver. Har också läst inlägget. Den ser inte bekväm ut inte. Tyvärr så finns det nackdelar med westernridningen också. Jag tycker bilden blev lite häftig men vackert är det inte. Tyvärr.
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin