swirya

Saturday.

kategori: Allmänt
Var uppe och tränade tidigt idag. Lite efter nio blev det fyrtio minuters löpning på crossen. Ökade styrkan på crossen också vilket jag kom på att man kan göra. Så varierade med den vanliga styrkan och sen lite trögare. Tempot på benen varierades också. Grymt jobbigt så tog frukost efter det. Haha. 
 
Var i stallet vid elva och red ut Tose på stånget. Han är så knepig ibland alltså. Vill inte gå framåt ordentligt. Lyssnar inte på skänkeln utan ska gå höger och vänster istället för framåt men idag var jag bestämd och drev på honom ändå. Han fick galoppera igång en bra bit innan han började koncentrera sig på arbete. Hemvägen gick mycket bättre dock blev han väldigt pigg (vilket gör att han är knepig, ena stunden seg, nästa hyper,), men han höll sig i skinnet när jag sa åt honom. Bättre i formen hemåt men lite väl stark. Lite stel i vänster sida annars flöt det på i ganska högt tempo. Men kände mig inte riktigt nöjd så red han lite på en åker också. Trodde han skulle tappa bjudning och allt såfort jag la en volt men han var ritkigt duktig. Höll en väldigt bra form och bytte galopp samtidigt som han stannade kvar i formen. Aldrig vart så fin i byten. Hehe. Passet resulterade i en väldigt svettig ponny. Skrittade av en lång bit och sen fick han gå utan täckte en stund i hagen. Skönt.
 
Bestämde plåtning med Agnes och hennes Frankie så gick bort och fotade dem. Kaallt! Nu har jag käkat och tinat upp kroppen. Denna låten här nedan går på repeat. Inspiration! Nu ska jag redigera lite bilder.
  

 
 

 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin