swirya

Ryttarinnan

kategori: Macintosh B
Helt slut idag igen efter en eftermiddag i stallet. Haha. Tose fick som planerat en genomkörare. Underlaget var bättre än väntat vilket var super. Red han faktiskt på tredelade bettet idag med reptyglar till. Föredrar hellre att rida på stång på honom kan jag lugnt säga. Han var hur ostabil som helst. Fipplade mycket med bettet och kom aldrig till någon bra punkt där han kunde bibehålla en fin form. Tror det var ganska jobbigt för honom också för den delen då det blev mycket galopp och övergångar från trav till galopp. Han har äntligen börjat sänka huvudet när man ryggar. Finally säger jag. Vet inte hur länge jag "väntat" på det. Har inte velat "tvinga" honom att sänka utan mest bara att han ska hitta en frivillig bjudning bakåt. Så det är jättekul. Mycket hälsosamare för ryggen om han kommer ner mer huvudet istället för upp. Men som slutsats så tycker jag passet gick bra. Som sagt så går han mycket stadigare på stång vilket är en anledning till att jag rider på det. Kan ge honom mindre hjälper och hans hållning blir bättre från första början då det är lite skarpare. Men nyttigt att rida på tränsbett också. Vill dessutom ha ett nytt stångbett. Det har blivit så rostigt och fult. Blä.
 
Sedan pansarvagnens tur. Red henne på hacket ganska kravlöst idag. Jag tränade på att stå i lätt sits i både traven och galoppen. Gör ju det aldrig det annars eftersom jag rider i w-sadel så det var skitsvårt att stå i en bra position utan att falla framåt. Blev mycket galopparbete för hennes del. För en gångs skull var hon lugn så passet kändes bra det också. Är som sagt helt slut på energi så ingen träning idag inte. Känner att jag ändå tränat benen och armarna idag efter dem båda ridpassen. Dessutom så broddade Tose mig i benet i söndas vilket har gjort lite ont till och från. Skillz Torsken. 

Snyggponnyn! Ska äntligen klippa honom snart igen. Ska bara bli lite "varmare" först. Haha usch vad fula knoppar btw. 



Postat av: Johanna Fåglund
Datum: 2013-01-21 Klockan: 22:01:42 | Kika in här: http://stargirlphoto.blogg.se

Sv: Tack :D




Postat av: DIANA ÖSTERBERG
Datum: 2013-01-21 Klockan: 22:37:43 | Kika in här: http://dianaosterberg.blogg.se

Så fin bild!

btw, du är med på framsidan av blogg.se :)

Svar: Tack :D.
Jag veeet :DDD.
Wilma None




Postat av: Beata
Datum: 2013-01-22 Klockan: 08:07:08 | Kika in här: http://ringbeata.blogspot.com

Dina bilder ser så magiskt drömmande ut, liksom.

Svar: Åh tack snälla :''D
Wilma None




Postat av: aina [fotoblogg]
Datum: 2013-01-22 Klockan: 11:10:33 | Kika in här: http://ainaphoto.blogg.se

Jättefin bild! :)


Vore snällt ifall du ville gå in här o kommentera en önskerubrik http://ainaphoto.blogg.se/2013/january/onskerubriker.html#comment! har nämligen brist på ideer om vad jag ska blogga om :)

kram

Svar: Tack :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin