swirya

Monday.

kategori: Allmänt
Måndagen har gått relativt snabbt för mig som inte är ett ett så stort fan utav måndagagar. Speciellt inte denna. Men den var okej. Hade ett intressant studiebesök på en reklambyrå som gjorde det hela lite roligare.. Kollade senaste avsnittet av vd på vägen hem med bussen som gjorde att jag hade huvudverk hela eftermiddagen mer eller mindre. Finner typ inga ord för avsnittet. Älskar när Elena freakar sönder :'). Men det är riktigt spännande. Som vanligt. 
 
Ska försöka träna upp Flame så mycket som möjligt nu framöver så hon börjar muskla sig lite i kroppen. Hennes ägare hinner tyvärr inte med henne så mycket och det hade vart kul om hon fick upp lite kondis och styrka så det går att rida henne lite mer än att behöva tänka på att hon inte är igång för träning. Så jag red henne en stund i hagen som jag gjorde i lördas. Hon var dock helt annorlunda idag. Ostabil som sjutton och gick emot stödet av skänkeln ofta. Nickade mycket med huvudet och va inte alls tillfreds i munnen. Tror desvärre kindkedjan lyckades gå in i huden på henne när jag tog i tygeln. Misstänkte det iaf. Såfall inte alls kul :(. Får kolla upp det. Men hon började slappna av efter en stund så det va bättre. Så himla nyttigt att rida henne för min kropp. Så mycket häst att rida. Hihi. 
 
Tose va så sur idag. Både från marken och från ryggen så blev ingen rolig stämning mellan oss. Han visar ganska tydligt att han inte gillar att gå på ridbanan som för tillfället är en liten volt. Där är det jobbigt. Hans attityd till arbete blir så tråkig och då tycker jag det också är tråkigt. Så håller nog oss borta från den om vi ska hålla på med galopparbete. Annars är jag lite halft. Har ont i huvudet, irriterad och frustrerad. Blä. Hatar frustration. Ingen ork till att träna. Känner mig helt otränad som blir helt slut efter att ridet två hästar och sedan komma hem vara helt död. Hoppas det bara är idag fast jag känner det ganska ofta. Aja, nu har jag käkar protein, vitaminer och mjölk. Sov sött till er som orkade läsa :]. Jag ska fortsätta utforska mina utvecklade drömmar om hästar som byter skiftnad beroende på ljus och instagramföljare som blir förälskade i mig. Yeah. 
 
 
 
 
 



Postat av: Koffe
Datum: 2013-02-26 Klockan: 17:58:03 | Kika in här: http://fotokoffe.blogg.se/

Vilken fin bild :)

Svar: Tack :D
Wilma None




Postat av: Amanda
Datum: 2013-02-26 Klockan: 18:05:28 | Kika in här: http://medryttarna.se

Sjukt fin blogg, love it! Lite kär sådär ;)

Ville bara tipsa om vår tävling där du kan vinna ett handgjort hästpannband från beltanimaldesign! Det är sista chansen nu!
http://medryttarna.se/2013/february/tavling.html

(Ber om ursäkt om du inte vill ha sånna här erbjudanden men jag kunde inte hitta någonstans där det står att du inte vill det)

Kram Amanda!

Svar: Tack så mycket :D.
Wilma None




Postat av: hildas fotoblogg
Datum: 2013-03-02 Klockan: 20:30:33 | Kika in här: http://hhildalindgren.blogg.se

fina bilder :)

Svar: Tack :D
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin