swirya

Saturday.

kategori: Allmänt
Tjenixen! Hänt idag då? Börjat kolla om Teen Wolf med igår brossan och han älskar det. Say what? Så vi kollade ett avsnitt på morgonen. Awesome. Vid elva åkte jag till stallet och gjorde ordning till Tose. Jag och Amanda chillade lite i hagen och sen åkte vi hem igen. Väl hemma så var inte klockan mer en två så kände äh vafan kan inte sitta hemma hela dagen så jag åkte tillbaka till stallet och red båda hästarna. Båda fick gå på ett nytt ställe i en av hagarna. Var riktigt bra underlag. Massa snö bara. Tose var pigg vilket var superkul :D. Jobbade på riktigt bra gjorde han. Mamma filmade t.o.m lite men Tose var helt slut då men kanske kan va kul att se ändå? Then tell me. 
 

Med Flame så ändrade jag tygeln så dem hamnade längst ut på kimbelwicket. Jisses vad skillnad det var. Ska rida på det oftare. Hur lugnt som helst och behövde inte ta tillbaka henne som man brukar utan hade ett lätt stöd i handen. Me like! Dock gick hon upp i varv och skulle stressa när vi skulle ge oss på galoppombyten. Blir typ frustrationskaos för henne när hon inte fattar vad hon ska göra. Funkar i ena varvet men inte andra. Blir mest galopp, hopp, hopp, hopp unicornskutt och sen galopp igen. Blev därför pannkaka ett tag men hade vi aldrig testat hade vi aldrig fått veta ;). Nästa gång. Använd bom. Tips xD. Tränade lite ligg i boxen med Tose efteråt och han låg kvar himla fint sista gången. Stolt!
 
 
 
 


 

 
 



Postat av: Ida Nilsson
Datum: 2013-02-23 Klockan: 21:58:44 | Kika in här: http://idacnilssons.blogg.se/

Tänk sen när man kan vara i stallet utan en massasnö, is och halka... Underbara vår och sommar <3

Svar: Ja eller hur :'). Dessvärre så kommer insekterna. Mindre kul.
Wilma None




Postat av: Wilma & Emma
Datum: 2013-02-24 Klockan: 09:04:56 | Kika in här: http://ziro.blogg.se

Vilken fin blogg du har! :D

Svar: Tack snälla ni :D.
Wilma None




Postat av: Lisa Axelsson
Datum: 2013-02-26 Klockan: 13:02:35 | Kika in här: http://lisaaxelssoon.blogg.se

Film är alltid kul :D Härligt med liggträningen!!

Svar: Haha du var det ändå så blir ingen film xD. Yes :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin