swirya

Klagovecka

kategori: Allmänt
Hejhej! Vad har ni missat? Gårdagens huvudverk, frustration, dåliga träningar med T & F och en hemsk tröttsam skoldag. Det var det. Orkar inte gå in på detaljer riktigt. Idag så har jag vart hemskt morgontrött. Vet inte vad det är med mig. Hela denna veckan har vart hemsk och jag har mått skit nästan varje dag om jag ska ha något att klaga på. I vilket fall så åkte vi i klassen till Borås där vi kollade lite med designelever av kläder som vi ska fota. Spännande! När jag kom hem så begav jag mig ut på en efterlängtad löptur. Så himla underbart. Fyra kilometer på tjugo minuter. En bra förbättrning helt klart. Förra gången var det tre km på tjugo minuter. Heja mig! 
 
Med Tose gav jag mig an andra passet från marken i töm som funkade bättre än igår. Han har ingen bjudning alls men idag gjorde jag motsatsen till gårdagens försök. Igår så pushade jag på honom och idag så lät jag honom gå i vilket tempo han själv valde. Men när det kommer till galoppen så funkar det inte. Han galopperar som en travhäst travar typ. Styrkan finns där, men inte viljan. Slutade inte heller särskilt bra. Tålamodet hos mig var bättre än igår men Tose drog iväg när jag pressade han lite för mycket. Istället så släppte jag honom lös och tänkte han kunde röra sig lite fritt. Det slutade med att han sprang in i staketet. Lyckat. Nej, det funkar verkligen inte så bra mellan oss för tillfället men jag vet vad jag ska göra för att gå vidare. Kändes trots allt bättre innan jag åkte hem. Kloka ponny. Peppar, peppar. Inte ge upp nu. 
 


 
 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin