swirya

It's over.

kategori: Allmänt
Godkväll! Vad har hänt idag då? Hade ett fotojobb där jag skulle fota portättbilder på två barn och min kompis Lunne. Tror det blev rätt bra. Mycket datorsittande väntas.
 
Vart i stallet där jag gjorde ordning till Tose. Tänkte han skulle få vila från ridningen idag vilket det också fick bli. Gick istället ut i hagen och tänka träna lite från marken/umgås men han blir helt annorlunda när det är andra hästar runt omkring honom. Han blir helt fast och vill knappt röra sig. Tråkigt är det. Han är inte hästen som vill mysa eller bli kliad heller. Han är väldigt vaksam och försiktig om sitt huvud som gör att jag sällan får "ta" honom där. Tränade därför lite på "beröning" med hjälp av klickern. När han var  bekväm (vilket han faktiskt blev) och stilla när jag jag höll handen runt hans huvud så belönade jag. Sen är det självklart skillnad på om han helt enkelt inte vill vara social, utan vill bli lämnad ifred eller om han helt enkelt inte vågar låta mig röra honom. Återstå att se. Vill han bli lämnad ifred får jag acceptera det. Men efter en stund kom han faktiskt igång och tog lite egna initiativ till lite trick vilket gjorde det hela lite roligare. När jag kände mig klar så blev det en löprunda hemåt på tre kilometer som tog tjugo minuter. Lugnt tempo då alltså, men gud vad skönt det va. Ville springa mer. Som avslut så tränade jag lite armar och sträckte ut musklerna ordentligt. 
 
Nu sitter jag här i sängen och hade tänkt sova då huvudverkan dödar mig lite för stunden. Men hade behövt spela piano och kollat igenom bilderna för att se vilka som ska bildbehandlas. Men nu lägger vi det bakom oss och tar det imorgon. Imorgon är det skola och sportlovet är snart slut. Kul!
 
Han ska alltid visa sin bästa sida för bloggpubliken Toselino. Så fort jag tog upp mobilen börja han puta med läpparna. No kidding. Haha, han är så go min fina vän ♥ 
 
 
 
 
 
 



Postat av: sara
Datum: 2013-02-17 Klockan: 20:49:55 | Kika in här: http://sarajosefin.blogg.se

Fin du är! :D

Svar: Tack snälla du :)
Wilma None




Postat av: fia
Datum: 2013-02-18 Klockan: 11:31:46 | Kika in här: http://sofialindeberg.blogg.se

Lika snygga båda två juu! Tos är så söd :')

Svar: Du är ju goast Fia :D. Tack! Tos är mycket söd och sexy.
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin