swirya

Flamingo och Kamelen.

kategori: Macintosh B
Igår så fick Flamingon vila då jag inte han med riktigt. Jag har henne cirka två till tre dagar i veckan så ni får lite koll ;). Hehe. Idag dressyrade vi lite på hacket på banan. Flame tyckte det va jääättejobbigt att gå samlat på den lilla volten. Hon älgade på som sjutton och blev stark och framtung ju mer jag red. Lite stel i sidorna som sedan släppte med tiden. Jag red som en kråka så gjorde inte det hela bättre. Väldigt svårt att sitta på henne ibland för man måste verkligen ha henne mellan handen och skänkeln. Hon ska lyssna både framåt och bakåt (inte rygga utan att bromsa) utan dragkamp. När man väl hittat dit så funkar det oftas jättebra. Men idag så strejkade hon lite när det blev jobbigt och ville hela tiden ha eftergift vilket jag strävar efter. Men problemet är att hon röjer på ännu mer såfort hon får eftergift så därför måste hon va mellan handen och skänkeln. Men tycker det gick bra. Blev en liten genomkörare allt. Känns bra att jobba igenom ordentligt ibland. 


Tose fick också dressyra lite på banan. Barbacka på stånget. Inte lika mycket energi i honom idag men han jobbade på riktigt fint i galoppen. Försökte verkligen sitt bästa trots att han tyckte det va jobbigt. Känns riktigt bra med Tos nu. Han bär upp sig bättre och bättre för varje dag som går :). Innan passet så skulle jag ta en bild på hans panna. Han har lyckats skära sig i huvudet så det såg ut som han fått ett stjärn. Ingen allvarligt som tur var. Såg lite kul ut bara. Givetvis ska han posera såfort jag tar upp mobilen. Vafan liksom xD? Försökte verkligen att få en normal bild och det närmsta vi kunde komma va den längst till vänster. Dör xD. Älskade ponnyskrutt ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Postat av: sofia
Datum: 2013-02-20 Klockan: 23:50:23 | Kika in här: http://soofiabengtsson.blogg.se

Väldigt Fin blogg!! Kolla gäna in min :)

Svar: Tack så mycket :). Självklart!
Wilma None




Postat av: conscious
Datum: 2013-02-21 Klockan: 01:18:08 | Kika in här: http://consciousblues.se

Fina bilder på fina modeller ;)

Svar: Hehe jag håller med ;)
Wilma None




Postat av: Myggan
Datum: 2013-02-21 Klockan: 16:26:56 | Kika in här: http://nordwest.blogg.se

Haha din häst asså :'D Han vet hur man posar, helt klart x3

Svar: Helt klart ;)
Wilma None




Postat av: Melinda
Datum: 2013-02-21 Klockan: 20:09:49 | Kika in här: http://nhponny.blogg.se

Gud vilken gullig häst! Ser nästan ut som en söt liten kamel på tredje bilden hahah :D

Svar: Haha eller hur ;)
Wilma None




Postat av: anna
Datum: 2013-02-25 Klockan: 18:50:46 | Kika in här: http://bafama.blogg.se

hahaha bilden näst längst till höger

Svar: ;D
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin