swirya

Days.

kategori: Allmänt
Då var det helg. Så underbart. Inte riktigt haft inspiration eller ork till att blogga så lagt det åt sidan. I förrgår så fick Tose vila. Gav han en banan så han blev lycklig ändå. Sedan så blev det ett impulsivt besök hos bästa Elin. Den vännen ♥. Satt och redigerade klart bilderna hela kvällen.
 
Igår så var jag hemma från skolan och pluggade stor del av morgonen. Vi har nytt schema så det passade bättre att stanna hemma. Nu har vi så kallad "arbetstid" där man jobbar individuellt utan lektioner vilket är lite speciellt. Ska man sitta och jobba individuellt i skolan kan man lika väl göra det hemma kan jag tycka. Menmen. 
 
Igår så plockade jag bort all utrustning och red Tose på banan i alla gångarter. Han söker sig till en bra form trots att han är något ostadig. Hade lite problem med höger varv där han gärna går felställd men i vänstergaloppen hittade han en riktigt bra och bärig form. Han blev dock sur ett tag och kopplade bort mig total ett varv. Då blev jag också sur. Haha. Men sen gick det fint. Han är lite bekväm ibland när man kräver lite mer av honom Herr T. Innan passet satt på deras bale i hagen och myste. (Dem två första bilderna). Det var så fint väder, fast kallt. 
 
Efteråt fick han sig en lång stund med borstarna. Ryktstenen fick jobba flitigt. Han fäller något otroligt. Kan göra en kudde av hans päls. Haha. Tror inte heller jag kommer klippa honom då det gått så lång tid. (Har ej fått tillgång till maskinen). Har inte så bra kunskap om när man senast får klippa pälsen för att inte förstöra pälssystem så han inte får den där fina sommarpälsen vilket har hänt en gång tidigare. Det vill jag inte ska hända igen. Han var halvt långhårig en sommar. Inte kul. Funderar också på att låta honom gå barfota igen för att testa hur det är. Fick tips om att sko honom (då han började skos vilket var i slutet av 2012) för att han skulle bli av med ömheten och på så sätt bli piggare men känns inte som det spelat någon roll om han går med eller utan, speciellt när snö då det är relativt mjukt underlag. Någon som har någon teori eller något vettigt alternativ? Barfota eller inte? Det är trots allt jag som bestämmer om jag vill ha skor eller inte. Sparar ju lite pengar på det men han går givetvis före om han nu måste ha skor. Men om jag nu inte känner någon skillnad på honom när har skor känns det lite onödigt. Kan dock bero på att det är vintertid nu också. 
 
Haha igår var den sån fettodag verkligen. Åt hur mycket mat som helst. Mat är mitt liv. 
 
 
 
 



Postat av: Sofia
Datum: 2013-02-23 Klockan: 18:49:58 | Kika in här: http://lovejournal.blogg.se/

Fina bilder :-)

Svar: Tack snälla du :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin