swirya

Hårdträning.

kategori: Macintosh B
God dag! Var uppe alla redan vid halv tio idag. Förstår ni hurtigheten? Var uppe i stallet och lät Tose svalna lite innan det blev ett pass på banan. Galoppen är himla jobbig för honom men efter ett tag så bar han upp sig riktigt fint. Men traven har blivit så himla fin! Väldigt mjuk och följsam på hellång tygel. Det mesta vi behöver träna på är att stärka upp galoppen (ordentligt), övergångar, och igångsättningar. Han är ganska seg på den fronten. Men kommer bli lite hårdträning nu inför showen så han kommer i form ;). Haha. Vill få lite mer styrka och bättre kondition i honom. Så mycket galopparbete i skog och mark (Elin du får gärna hänka, haha) hade jag tänkt, mycket klättring och dem traditionella passen på banan. Någon som har några tips på stärkande moment vi kan utföra? Tell meee.. Nyss kollat Teen Wolf. Alltså det är ju så sjukligt bra. Måste jag vänta en vecka TILL? Haha. Suger så himla hååårt. Blir himla pepp till att träna Tose nu. Gäller bara att lägga ner tid på det :). Men det brukar jag ju göra. Snart jobb. Hejaheja! ←

Pärlan ♥ Foto: Sabina :D. 
 
 
 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin