swirya

Stockholm horse show

kategori: Allmänt
Har suttit en bra stund (därav uppdateringen) och kollat på Stockholm horse show. Tycker det var sådär. Eller man måste väl inte tycka något egentligen men slutsatsen var sådär. Haha ponnygaloppen var så go när det flög ungar hela tiden. Okej inte va sån nu Wilma..
 
Men ett nummer som verkligen va ett WOWnummer var dem från frankrike som översattes "Vindens söner". Kolla HÄR på tiden16.33. Helt sjuk galet bra. Ena stunden så satt jag helt mållös och nästa höll jag andan. Helt sinnes vad det går att göra med hästar. Tycker också detta mer "utmanande" nummret var väldigt ärligt. Hade inte hästarna velat vara med så hade dem hittat på något helt annat för att slippa undan vilket dem inte gjorde. Kul att se sådan teamwork. Dog på den svarta hästen. Så himla läcker. Vad tyckte ni hästintresserade om shs? Vilket nummer va bäst?
Islandshästarna var väldigt maffiga och läckra dem också. Men sen kommer frågan från mig. Varför finns det inget westernmoment med i showen? 



Postat av: Myggan
Datum: 2012-12-01 Klockan: 19:56:43 | Kika in här: http://nordwest.blogg.se

Haha håller med, ponnygaloppen var så epic x'3 Kändes nästan som att den spårade ur ett tag. Balarna låg lixom all over the place ibland :P
Ja herregud det var verkligen imponerande, visst jag gick i voltige ett tag men det svåraste jag gjorde var att stå upp i galopp tror jag xD Och så kommer dom här och kryper runt hästen i ett jäkla tempo dessutom :P Slog av tanken: Tänk om nån häst skulle snubbla, eller bli rädd/gå sin egen väg?o.O
Men håller med dig, det borde helt klart varit ett westernmoment med...Vi får ta våra pållar och vara med där nästa år :'D Skulle lugnt bli bästa showen ever :'3

Svar: HAHA, åh tack, någon som tyckte de va kul :'D. Efter varje unge som flög " Tio poäng, tjugo , trettio, 20 FÖR EN FUNKTIONÄR"... Men eller hur, det spårade verkligen. Känns som att det blir alldeles för stressigt och jag tycker inte man ska ha sådana nummer när det blir alldeles för mycket för hästarna att ta in. tävlingsinstinkten, ljudet, ja allt. Har inga problem med att det är fart och fläckt men det blev liksom farligt med alla balar och det var ALLDELES för mycket folk inne på arenan. Shit. Alla som höll i hästarna kunde väl gått ut så kunde ungarna få ner sina egna hästar i skritt. Sinnes. haha.
Alltså, shit avgudar franskarna. Så himla cooooolt! Blev lite rädd ett tag att dom skulle trilla men icke :D. Haha det tänkte jag inte på om hästarna skulle trilla men om han i slutet skulle tappa balansen när han gick under magen på den. Då hade de slutat illa ^^.

Vad coolt att du gått på voltige. Tycker det är asballt. Gjort det på någon avslutning på ridskola men inget avancerat. Önskar jag var lite vigare och smidig. hade vart awesome. Men det går alltid att träna :D.

HAHA, sure. tror knappt jag kan kalla Tose för westernponny ;)). Han kan ju knappt något xD. Men Tösen ska vi allt se :D.
Wilma None




Postat av: Alexandra
Datum: 2012-12-02 Klockan: 14:12:38 |

Tyckte om shettisen som skulle göra passage (???) skrattade så mycket så att jag nästan dog haha!

Svar: Hahah ja den var så fin :).
Wilma None




Postat av: matilda
Datum: 2012-12-02 Klockan: 22:27:40 | Kika in här: http://skogsrusset.blogg.se

var också där :D

Svar: Hihi jag vet :D.
Wilma None




Postat av: Viktoria
Datum: 2012-12-02 Klockan: 22:35:50 | Kika in här: http://dalahastar.blogg.se

tyckte att numren var ganska tråkiga. Eller man har redan sett det mesta ;) Det nummer som var helt galet bra, då man bara satt och glodde tills det började svida i ögonen, var numret du pratar om :) sjukt imponerande!

Svar: Okej :D.
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin