swirya

Önskeinlägg

kategori: Allmänt
Fick två kommentarer där jag skev att ni skulle få bestämma "ämnet" i ett inlägg för ett tag sedan. Det ena var "min bästa kompis Elin" och "Ledarskap mellan olika arter". Så jag tänkte att jag svarar på dem båda i samma inlägg. 
 
Elin. Kul att du kommentera för det försa :D. Elin har jag känt. Jag vet inte. Några år? Vi träffades i stallet när jag umgicks mycket med din syster Ida. Vet inte hur vi lärde känna varadra faktiskt. Men det ångrar jag inte. Elin är en väldigt godhjärtad människa. Är oftast väldigt glad men kan också vara motsatsen som jag själv. Vi hittar alltid på väldigt konstiga saker som vi ofta skrattar åt. Elin är också väldigt bra på att få uppmärksamhet för hennes humör är typ den goaste. Det är ganska svårt att beskriva dig Enis (nej det är inte felstavat). Du är energisk på ett positivt sätt, pigg, omtänksam and a real catlady. Du är en väldigt bra vän och jag tycker vi ska hitta på något galet snart :D. Du är galet bra. Love you.
 
 
Sen har vi "Ledarskap mellan olika arter" som jag funderat såå mycket på vad jag har att skriva om. Rent verklighetsmässigt så äger vi människor djur. Men jag anser aldrig att vi kommer kunna äga en individs själ. Det är skillnad. Vi kommer inte kunna äga deras hjärtan och styra dem som många ofta försöker för jag anser att ett individ oavsätt art har en egen vilja och en egen själ där man fritt får ta egna beslut. Oavsätt om det är en människa, en katt eller en häst så ska individen behandlas med respekt om omsorg. Det är ingen man kör över eller dominerar. Jag tror inte på dominans, det leder inte till något gott. Inom hästhanteringen så tror jag inte heller på ledare mellan häst och människa. I hästflocken finns det en ledare och det är en av hästarna. Att jag sedan ska komma in och ta över den rollen där jag inte ens vet hur jag ska agera på ett naturligt sätt är enligt mig fel. Man kan inte jämföra en häst med en människa och jag tror inte heller Tose ser mig som en ledare. Jag är hans vän så som han är min! 
 

 
 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin