swirya

Night thoughts.

kategori: Personligt
Gått och funderat på en sak, detta med självkänsla och självförtroende. Jag tycker alla borde sluta vara så kritiska mot sig själva på den fronten. Att sluta hitta fel och brister hos oss själva. För alla blev vi skapta på ett speciellt sätt. Ser olika ut och har olika egenskaper, det är det som gör oss själva unika, på vårt egna sätt. Jag klagar ofta på att jag har för små läppar, för stora höfter, små bröst, stora lår, ful näsa osv. JA, alla hittar vi våra brister och "fel" som vi kallar det. Men egentligen? Det är så jag är skapad? Mina höfter kommer jag troligtvis inte kunna träna bort. Det är så jag ser ut. Och oavsätt hur vi alla ser ut, borde vi vara stolta över oss själva. Att kunna älska sig själv är något som jag tycker är så himla starkt. Det är inte egotrippat över huvudtaget, inte ens att säga att man är störst, bäst och vackrast. För vet ni? Vet ni vem ni kommer leva med resten av ert liv? Jo, er själva. Så varför gå och trycka ner er själva? Självklart kan man förändra och starka kroppen genom träning, MEN, oavsätt vikt, långd, tjock/smalhet, ni är alla precis lika fina som ni är :). Glöm aldrig det. Och om folk någonsin försöker trycka ner er. Ignorera dem, låt dem inte ta din energi, det är det inte värt!
 
Så dagens peptalk. Lär att älska er själva, sluta kritisera och jämföra dig själv med andra. Du är precis lika fin som du är, och det ska ingen kunna ta ifrån dig :). 
 
Ibland kan jag känna: "Men gud, undra vad dom tycker om mig". Men egentligen? Ärligt talat, vem bryr sig? Jag får vara precis som jag är. Älska vem jag vill, ha vilka kläder jag vill, sminka mig hur jag vill, käka vad jag vill, lyssna på vilken musik jag vill, osv. Lägg inte energi på vad andra folk tycker om dig själv. För det som spelar någon roll, det är du själv! 
 
Och en annan grej! Komplimanger. I FREAKING LOVE IT! Känner mig så himla jobbig ibland som ger positiva saker om människor hela tiden. Men vet ni hur bra det är? Det stärker både självförtroendet och självkänslan. Hur varm blir man inte när någon säger att man själv är fin? Jag älskar att ge komplimanger. Fina klädesplagg, utmaningar, träningspass, sminkningar osvosv. Var inte rädd för att ge komplinger, cuz it's awesome! Visst att folk tror jag är bisexuell för att jag tycker en del tjejer är hur vackra och fina som helst, som jag ibland ofta säger rakt ut. Men vad spelar det för roll? Eller på fyllan (när självförtroendet är på topp ;)) gav jag en komplimang i helgen till en tjej med jättefint hår, hon blev jätteglad och tackade så snällt :). 

Hej! Det här är jag. Wilma 19 år. Jag tycker jag är stark nog att säga att jag är fin, snygg, vacker osv fast jag många gånger tvekar, speciellt utan smink. Men jag är fin, det är du också! Fick höra från en polare att någon på min förra skola frågade varför jag hade keps på mig. Man bara hur orkar du? Du har ju förfan keps på dig själv? Vissa människor alltså. Ibland känner jag bara såhär ↓, och det får man göra! Var dig själv och ge fan i vad folk tycker om dig! Deeptalk från nattugglan 02.00/w
 
 
 
 



Postat av: mellemus
Datum: 2014-07-08 Klockan: 19:54:06 |

FREAKING AWESOME ÄR DU WILMA

Svar: Tack :)
Wilma None




Postat av: Isabella - Szalai Fotografi
Datum: 2014-07-08 Klockan: 20:32:26 | Kika in här: http://szalai.blogg.se

Så sant det du säger, att det ska vara så svårt att bara tycka om sig själv, det är galet hur svårt det har blivit nu för tiden. Jag har ju inte bästa självförtroende själv men ibland, ibland tycker jag att jag ser riktigt bra ut ändå. Men det vågar man ju inte säga, inte i detta samhället. Dumt det där!

Svar: Jaa, därför ska man vara sig själv och inte bry sig :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin