swirya

Wednesday.

kategori: Allmänt
Yo. Fick bedövning idag hos tandis pga gjorde svinont att laga så har gått runt med förfruset face hela dagen. Sjukt obehagligt. Halva näsan har vart helt borta, likså munnen. Kunde fått de till mitt ena ögonbryn istället för gick in i en trälucka på morgonen :(. Men tandis x 3 (nödvändigt med 3 pers?) var snälla trots att jag snart börjar få fobi för dem. Spänner mig, blir sjukt nervös och massa, sån mes x]. Men tanden är hel och fin, YEY! Sedan har vart ute på fullblodet. Alltså ä-l-s-k-a-r denna individ, typ lika mycket som jag älskar choklad tillsammans med vampire diaries (♥). Var ute i skogen och hälsade på x antal jägare, fett creepy var dom. Pigg och lite studsboll som damen brukar vara så kändes bra! Sedan blev det lite promenad med lino på ridbanan. Tränade lite på uppkasten och saay whaaat(??), han kastade upp mig t.r.e gånger. Läste ni? treeee! Jag som trodde hoppet för momentet var ute för oss båda :'). Älskade ponny, han var pigg och snäll, haha. Så himla skönt att komma ut till hästarna och andas ut lite och släppa allt annat som händer i livet. Lite musik på det att jag nästan börja lipa för dom är så bra ♥. Dagens ros går till mina två favoritkrafter på fyra ben. Kärlek till er som ingen någonsin kommer förstå. 

 
 
 
 



Postat av: camilla
Datum: 2014-01-24 Klockan: 00:15:32 |

Vad i hela friden är det där för bett? O.o
Hackamore+bett? Varför och hur funkar det?

Svar: Det är precis som du skriver, ett bett (kimblewick) och ett hackarmore över. Anledningen är att Flame är extremt pigg och stark och därför vill jag inte behöva bromsa henne med bett, så har därför satt på ett hackamore (och denhär gången satt tyglarna där kedjan ska sitta för mildare tryck). Det funkar väldigt bra. Istället för att ge allt tryck i munnen (vilket jag tycker är ett tråkigt sätt att rida på, (och dessutom är hon inte så välmusklad ännu att hon orkar bära upp sig) så använder jag ett hack till hjälp om hon blir för stark och känner jag att hon går där jag vill ha henne kan jag länga tyglarna till bettet och bara rida på hacket, eller tvärt om. För oss funkar det kanon! Det ser ganska mycket ut, men tanken är finare, haha :).
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin