swirya

When not even music can heal you, it's damn bad.

kategori: Personligt
Hej vänner! Önskar jag kunde skriva ett kul och peppande inlägg om hur jävla bra allt är. Men det är det inte, inte alls. Har en hel våg med känslor, tjugofyra timmar om dygnet, hela tiden. Saknad, besvikelse, ångest, smärta, sorg. Har ingen lust till något alls. Vill inte gå till skolan, orkar inte gå till skolan, orkar inte plugga, orkar inte ta mig till bussen, orkar inte träna, orkar inte ta mig till stallet osv trots att jag tvingar mig till det varje dag. Allt är så jävla mörkt och tugnt just nu. Tragiskt men sant. Kommer säkert ångra att jag publicerar det här, för det är såå inte jag. Och jag vill inte vara den personen. Var är av och på knappen? Nej, det finns ju ingen. Det är som att simma mot ytan, men alltid är det något som drar en tillbaka, ända ner till botten, varenda jävla gång. Kalla det depression, utbrändhet? Whatever, jag hatar båda uttrycken andå. Måste vart det mest djupa som någonsin skrivits här. Fan, ta hand om er, och jag vet att jag inte är ensam om att må såhär. 
 
 



Postat av: Åsa
Datum: 2013-11-15 Klockan: 07:30:36 |

Jag tycker att det är skönt när någon vågar erkänna att det inte känns toppen hela tiden.
Många mår dåligt i höstmörkret. Våga prata om det med dina vänner. Om det blir för jobbigt, så sök hjälp. Ett litet piller varje morgon kan faktiskt göra att det blir lättare att ta sig igenom dagen, även om man inte blir lycklig av medicin.
Annars kan jag bara råda dig till att göra saker som du tycker om, och även unna dig att slappa riktigt ordentligt. Det är klart att det hela tiden finns "måsten" att hinna med, men försök få lite tid till det du tycker mest om, och kosta gärna på dig något extra som t.ex. massage, ansiktsbehandling etc.
Hoppas att det vänder snart!

"Även din inre skog
prövas av en höststorm ibland.
Och några snabba, enkla svar
på frågan ”Varför?” finns inte.
Men om du orkar gå genom stormen
som berör dig
kan du gå ut ur den
med lite större erfarenhet
än du tidigare haft."
(okänd)

Svar: Tack så mycket för din kommentar, verkligen starkt mig! <3
Wilma None




Postat av: Lisa Axelsson
Datum: 2013-11-16 Klockan: 21:53:43 | Kika in här: http://lisaaxelssoon.blogg.se

Det blir bättre Wilmis! <3

Svar: Hoppas så :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin