swirya

Himla bra kväll.

kategori: Allmänt
Hej trötthet! Haha man blir verkligen helt slut efter att man vart i stallet och motionerat båda hästarna. Eller jag blir det iaf. Haha. Det har gått himla bra med båda idag. Flame har bjudit mig på en underbar ritt i skogen. Väldigt positiv och glad som alltid. Fågelkvitter och solnedgång gjorde det ännu bättre. Jobbade henne lite på skjufältet (hårdare grusväg) i trav och galopp. Fokus på att sänka huvudet och inte dra iväg i avsaktningar utan gå ner i gångart när jag ber om det. Hor var superduktig och Wilmas specialträns som är en kombination av bett (kimblewick) och hackamore funkar kanon. Istället för att lägga allt tryck i bettet eller i hacket så kan man ta lite i båda när hon blir stark. Anser att det är mycket mildare. Sen kan man skifta lite, om man bara vill rida på bett kan man länga tygeln till hacket tex. Det ser ganska mycket ut när man ser det första gången men tanken bakom den är bättre vilket jag tycker är viktigast. Bryr mig faktiskt inte riktigt om vad folk tycker eftersom dom inte bryr sig om vad jag själv tycker. Blev ju nästan ett citat. 
 
Tose fick en yolo-tour i repgrimman. Klättrade lite i bergen, galopperade runt på en äng och hoppade över bäckar. Ja, yolo som sagt. Han var väldigt positiv och glad idag. Ingen handbroms i. Me like! Något stel i höger vid avtravning så måste rida igenom honom ordentligt imorgon. Däckar nu. Gårre. 
 
Old stuff. 



Postat av: fia
Datum: 2013-05-26 Klockan: 11:49:47 | Kika in här: http://sofialindeberg.blogg.se

Mycket smart lösning!

Svar: Tack :D.
Wilma None




Postat av: Lisa Axelsson
Datum: 2013-05-28 Klockan: 00:33:22 | Kika in här: http://lisaaxelssoon.blogg.se

Låter awesome!

Svar: Jaaao :)
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin