swirya

When I was a kid

kategori: Personligt
Det var många som gillade mitt inlägg "five things". Saker ni inte visste om mig. Istället kör vi på ett annat tema denhär gången, "When I was a kid". Random saker jag gjorde när jag var liten. Häng gärna på och skriv ett liknande inlägg och länka till mig så jag kan kika :D.
 
- Jag trodde potatisbollar var gjort utav svan för att min pappa lurade i mig det en gång vi åkte båt (där vi såg en svan) och sedan dess trodde jag på det jättelänge.  
 
- Jag var helt efterbliven med att leka att jag var en häst. Hade alltid satt en toffs i luggen så den stod rakt upp för att det skulle likna en fjäder som vissa cirkushästar har. 
 
- Galopperade runt på min gräsmatta och satte foten rakt i en tältpinne. Kan ni tänka er floden av blod eller? 
 
- Jag hade en spökmaskin utav kartong under sängen som min pappa alltid skulle trycka på så spökerna sögs in och försvann. 
 
- Jag kunde aldrig sova med stängd dörr. "Lämna lite öppet". 
 
- När jag gick i trean så fick jag en redig broskbit från någon köttfilé i matsalen att jag fick spotta ut den omedelbart. Efter det ville jag aldrig mer äta köttbitar för att jag spydde av "gelenkänslan" som uppstod. 
 
- När jag var liten var jag jätte hård med att alla skulle vara med och leka, var det någon utanför gick jag och hämtade den direkt. Snällt ju ;). 
 
- Jag skrattade hela tiden har jag fått höra. (Var försvann det?)
 
- Jag höll fast händerna på bilen där bak när mamma körde iväg så jag släpades efter en bra bit innan hon märkte att jag faktiskt hängde efter bilen. Skrapade upp knäna som jag vet inte vad. Kommer ihåg när jag fick dem tvättade. Normal tjej, yepp. 
 
- En gång när "min" häst rymde på ridskolan så satte jag mig vid boxen och grät istället för att säga till lärarna att han hade rymt för att jag trodde dem skulle bli arga. Weird. 
 
- Jag la ner min själ på mina hästkojor. Gjorde hoppbanor och vattengravar som jag sprang runt och hoppade över ute i skogen. Gjorde boxar osv så lekte vi att vi hade flera hästar som skulle tränas. Haha. Vi var jättemånga kompisar i vårt stall faktiskt utanför huset. 
 
Jag & vår dårvarande hund Maja, samt jag och älskade katten Osten som jag inte visste hur man skulle bära. Haha. 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin