swirya

Just because you live doesn't mean your alive.

kategori: Allmänt
What's up? Hoppas ni har det bra vad ni nu än gör :). Med mig har det inte vart så bra faktiskt. Haft en rejäl svacka att jag hamnat på botten om man ska försöka sätta ord på det. Vi möter dem alldels, alldeles för ofta ibland. Men man tar sig upp och det förblir alltid en liten vinst. Trots psykisk smärta har jag inte hållt mig borta från det fysiska. Lyckats sätta en spade i tån och blivit sparkad på mitt lår där jag tidigare hade min sparkskada från en häst i vintras som tog extremt lång tid att läka. Så nu känner jag dubbel smärta upp om jag suttit still förlänge och stelnat. Skickligheten själv. Men, jag är iaf tillbaka på jorden igen och det är en fördel. Jag har bott på en gård sedan måndags tillsammans med min syster som har "ansvaret" att sköta om deras hästar och allt som hör till när dem är iväg på semster så jag fick vara inneboende för sällskapets skull. Stället ligger bara några meter nedanför stallet där Tose går i hage så det är jätteskönt. 
 
På tal om Tose så har vi haft några helvetetspass som jag kallar det. Men efter tredje passet runt och runt inom banans fyra sidor så släppte äntligen spärren. Jag blir inte nöjd förens han är "där". Hittar takt, bär upp sig, går på lång tygel i alla gångarter, är avslappnad och har bra bjudning. Han har ju himla jobbigt för att hålla igång galoppen också det är extra jobbigt dagar när han är lite trött eller rent utav lat. Haha. Ridet en av grannens hästar nu och skillnaden är ju skrattretande. Hon har haft sommarvila och galopperar trots det lika samlat som jag kan gå. Haha. Varför kan inte Tose ha så lätt för det ;)? Kul och utamana sig lite genom att rida något yngre, och större dessutom. En aning studsig och extremt tittig individ. Men jag överlevde en uteritt tillsammans med mina saknade gammla stallkompisar ♥. 
 
Jag och Mozart som också bor på gården, samt Troll (Trollet) som jag lärt känna lite. 
 







Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin