swirya

Macintosh B

kategori: Allmänt
 Vem är då denna vita fyrbenta filur? Jo det ska berätta för er.

 

Macintosh B. What, Mac vadå? Hur kan man heta det? Ja ni, fråga tyskarna. Men så står det skrivet.

Tos, T, Toselino, lino, bebis, Torsken och Znoze är några smeknamn som tolkas till honom men det mest relevanta som han alltid kallats för är Tose.

 

Tose är en nittonårig tysk importerad ridponny född 1995. Tose har en hel del bagage med sig i sitt liv både som kör, dressyr, hoppponny, och avelshingst. År 2010 (och tidigare) drabbades han av en gaffelbandsskada och blev halt till och från. När han väl var återställd så blev han skadad återigen och det var där jag kom in i bilden på ”riktigt”. Jag hade sen tidigare hjälpt till att rida honom då hans ägare hade fullt upp, men han och jag klickade inte alltid.

 

Idag så står vi stadigt på jorden med tre år tillsammans och två år som fodervärd sedan den första november 2011. Idag så inriktar vi oss på westernridning och trickträning. Vi är inget elitteam men jag skulle inte heller kalla oss skogsmullar. Vi är vi helt enkelt! 

 

Tose är det mest betydelsefulla jag har och utan honom skulle jag inte vara hel. Han fyller upp mina dagar som mest oavsätt hur dåligt det än går ibland så finns han bara där. Han är så bra! Han är anledningen till att folk kallar mig för hästtjej och det ska jag vara stolt över.  

 


 
 
 
 
 

 



Postat av: Jasmine Lundvall
Datum: 2012-11-17 Klockan: 10:54:45 | Kika in här: http://jxsmine.blogg.se/

Oj herregud vilka fina bilder!




Postat av: Jiaqin Seger
Datum: 2012-12-07 Klockan: 18:30:28 |

Gud vad fina ni ör!

Svar: Tack :D
Wilma None




Postat av: Emily
Datum: 2012-12-26 Klockan: 18:40:22 | Kika in här: http://ryttarduon.blogg.se

Så fin han är, och vit! För visst måste det vara samma Tose som stod på Sörsjö i Värnamo för många år sedan? Kan ju inte vara så många tyska ponnysar som heter Macintosh, han är väldigt lik den iallafall fast han var så mörk då. :) Väldigt söt ponny iallafall! Om jag inte var rätt säker på att alla mina gamla bilder har försvunnit så hade jag nog haft lite bilder :)

Svar: Ja det är han verkligen :'). Haha ja det kan jag tro! Han har stått på Sörsjö men vet inte vilket år eller vilka :/. Åh vad synd att du inte har kvar några bilder. Då får hemskt gärna meddela mig om du hittar några. Hade vart riktigt kul att se :).
Wilma None




Postat av: Emily
Datum: 2012-12-26 Klockan: 20:01:02 |

Jag kan kolla och se om jag hittar några! :)

Svar: Åååh blir asglad så fall :'D.
Wilma None




Postat av: Alexandra
Datum: 2013-01-29 Klockan: 14:42:55 | Kika in här: http://hoppmuppens.blogspot.fi

Jättefina bilder! Så fin han är! :')

Svar: Tack snälla :D. Jaa :'D
Wilma None




Postat av: Marcus
Datum: 2013-02-18 Klockan: 10:08:01 | Kika in här: http://marcustyckertill.blogspot.se

Kungnamn på en häst!

Svar: Haha vilket av dem ;)?
Wilma None




Postat av: Vicki Jacobson
Datum: 2013-03-02 Klockan: 12:09:26 | Kika in här: http://hernerdness.blogg.se/

Åh vilken fin kille du har! Jättemysig färg! Jättefina bilder också! :)

Svar: Hihi jag han är jättefin :D. Bilderna i inlägget är tagna av en grymt duktig fotograf :D. Hehe.
Wilma None




Postat av: Jennifer Olsson
Datum: 2013-04-14 Klockan: 03:36:52 | Kika in här: http://pilots.blogg.se

Underbar häst, så vacker! *rysningar*

Svar: ja han är verkligen fin :'D.
Wilma None








Namn:


E-mail (bara jag som ser)

Här når jag dig:

Kommentar:


Hej och Välkommen till min dagbok.
Wilma heter jag, galen och kreativ tjej på
23 år som befinner mig i staden Jönköping.

Tidigare studerat media/foto men
jobbar nu som lagermedarbetare och har en stark vision om att bli brandman. Jag bloggar tyvärr inte flitigt längre, men loggar in när jag känner för att dokumentera.

Är tidigare fodervärd åt min vita springare
Tose som bloggen kretsade mycket kring.
Blev himlens finaste ängel 180809 ♥

Idag är jag en stark och positiv individ som brinner för fotografering, inredning,
skapande, konst, träning, umgänge,
hästar, mat,
veganism, jämdställdhet,
psykisk ohälsa och mina katter!


Follow on Bloglovin